فهرست مطالب

فهرست

فهرست اصطلاحات استفاده شده در این کتاب

همه این اصطلاحات به روشی عملی تعریف شده‌اند تا برای معامله‌گران مفید باشند و لزوماً به روش تئوری که اغلب توسط تکنسین‌ها توصیف می‌شود، تعریف نمی‌شوند.

همیشه در

اگر مجبور هستید همیشه در بازار باشید، چه بلند مدت یا کوتاه، این هر موقعیت فعلی شما باشد (همیشه به صورت طولانی یا همیشه کوتاه). اگر در هر زمانی مجبور شدید بین شروع یک معامله بلند یا کوتاه تصمیم بگیرید و به انتخاب خود اطمینان دارید، در آن زمان بازار در حالت همیشه در حالت است. تقریباً همه این معاملات قبل از اینکه معامله گران اعتماد داشته باشند، نیاز به افزایش در جهت روند دارند.

barbwire

محدوده معاملاتی از سه یا چند میله که تا حد زیادی با هم همپوشانی دارند و یک یا چند میله دوجی است. این یک نوع محدوده معاملاتی تنگ با دم های برجسته و اغلب میله های نسبتا بزرگ است.

کشش میله در یک حرکت صعودی، کشش میله به میله ای گفته می شود که پایین تر از پایین میله قبلی است. در نوسان نزولی، میله ای با ارتفاع بالاتر از نوار قبلی است.

bear reversal تغییر در روند از بالا به پایین (یک روند نزولی).

حساب دمیده شده حسابی است که ضررهای شما به کمتر از حداقل مارجین مورد نیاز تعیین شده توسط کارگزار شما کاهش یافته است و شما مجاز به انجام معامله نخواهید بود مگر اینکه پول بیشتری را واریز کنید.

شکست بالا یا پایین نوار فعلی فراتر از برخی قیمت های مهم قبلی مانند نوسان بالا یا پایین، بالا یا پایین هر نوار قبلی، خط روند یا کانال روند است.

نوار شکست (یا نوار شکست) نواری که یک شکست ایجاد می کند. معمولاً یک نوار روند قوی است.

حالت شکست تنظیمی که در آن شکست در هر جهت باید دنباله رو داشته باشد.

عقب نشینی شکست (Breakout pullback) یک عقب نشینی کوچک از یک تا حدود پنج میله که در عرض چند میله پس از شکست رخ می دهد. از آنجایی که شما آن را به عنوان یک عقب نشینی می بینید، انتظار دارید که شکست از سر گرفته شود و عقب نشینی تنظیمی برای آن از سرگیری است. اگر به جای آن فکر می‌کردید که شکست شکست می‌خورد، از اصطلاح عقب‌نشینی استفاده نمی‌کردید و در عوض عقب‌نشینی را به عنوان شکست شکست خورده می‌بینید. به عنوان مثال، اگر یک شکست پنج میله در بالای خط روند نزولی وجود داشت، اما معتقد بودید که روند نزولی ادامه خواهد داشت، باید این پرچم خرس را کوتاه کنید و به دنبال خرید فوراً پس از شکست آن به سمت نزول نباشید.

Picture of رضا بیات

رضا بیات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *